Hur får jag en tidigare tid?
Patienter som har en bokad tid hos Lamera Medical kan ställa sig i kö för att få en tidigare tid.
- Gå till zymego.se och logga in med BankID. Dina bokade tider på de mottagningar som är anslutna till Zymego visas.
- En pop-up fönster med frågan "Vill du ha erbjudanden om tidigare tider?" öppnas, alternativt kan du klicka på "Hantera bokning".
- Välj "Ja, tack" och bekräfta dina kontaktuppgifter. Du står nu på väntelistan för en tidigare tid.
- När en tid blir tillgänglig får du ett SMS. För att se erbjudandet och tacka ja, logga in på Zymego. Den patient som först tackar ja till erbjudandet får tiden.
Vad händer med min ursprungliga bokning om jag ställer mig i kö för en tidigare tid?
Du behåller alltid din ursprungliga bokning till dess att du har tackat ja till ett erbjudande och har fått en bekräftelse på din nya tid. Har du inte har fått en bekräftelse så har du kvar din ursprungliga bokning. Du kan alltid se dina bokade tider på Zymego under ”Mina bokningar”.
Hur ombokar jag mitt besök?
- Gå till Zymego.se och logga in med BankID. Dina bokade tider på de mottagningar som är anslutna till Zymego visas.
- Klicka på "Hantera bokning!.
- Välj "Boka om tid".
- Välj en tillgänglig tid i kalendern och klicka på "Nästa".
- Du får en bekräftelse i portalen på att tiden har ombokats.
- Du får en bekräftelse via mejl/SMS och kan se din nya tid under "Mina bokningar".
Hur avbokar jag mitt besök?
- Gå till Zymego.se och logga in med BankID. Dina bokade tider på de mottagningar som är anslutna till Zymego visas.
- Klicka på "Hantera bokning".
- Välj "Avboka tid".
- Du får en bekräftelse i portalen på att tiden har avbokats.
- Du får även en bekräftelse via mejl/SMS att din tid har avbokats.